Skip to content

«The guerilla way»

mars 7, 2011

Begrepet geriljamarkedsføring oppstod som et begrep  i boken Guerrilla Marketing (1984,  av Jay Conrad Levinson). Geriljamarkedsføring er sett på som et ukonvensjonelt system av kampanjer som er mer avhengig av tid, energi og fantasi enn et stort markedsføringsbudsjett.
Vanligvis er geriljamarkedsføringskampanjer uventede og ukonvensjonelle, potensielt interaktive, og rettet mot forbrukere på uventede og gjerne offentlige steder.
Målet med geriljamarkedsføring er å skape en unik, engasjerende og tankevekkende konsept,  generere «buzz», og dermed (forhåpentligvis) skape en viral effekt.

Vi har tidligere blogget om kreative reklamekampanjer som vi lar oss inspirere av. Her er et lite utvalg av noe av det morsomme vi har funnet den siste uken:

1.Varm kaffe på en kald dag?
 
 
2. National Geographic reklamerer for haiprogram
 
 
3. Kreativ tannlegereklame
 
 
4. Hvordan utnytte busskuret til bra reklame?
 
 
5. Amnesty International er gode på guerillamarkedsføring og bruker dette i flere sammenhenger
 
 
6. The AXE effect
 
 
7. Hvilket nummer havnet bagasjen din på?
 
 
8. mini mini mini cooper
 
 
9.Et eksempel på bra targeting
 
 
10. Ny klokke?
 
 
Advertisements
No comments yet

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: